KREDYCIAK-Opinie, forum  

  Kredyciak.pl > Rynek finansowy > zakupy ratalne

ZAKUPY NA RATY- JAK ODSTĄPIĆ OD UMOWY?

 
Ocena: Ocena wątku: 2 głosów, 4.00 średnia.
Linki sponsorowane


stare 04-21-2010, 00:08   #1
A.G.
 



Zdarza się, że osoby zakupujące sprzęt na raty nie do końca są przekonani, co do umowy, która podpisali? Bardzo często firmy zajmujące się sprzedażą ratalną nie informują klientów o dodatkowym ubezpieczeniu. Co w takiej sytuacji należy zrobić? Czy można odstąpić od umowy?

Załóżmy, że kupiliśmy na raty pralkę. Jednak przy podpisywaniu umowy nie zauważyliśmy, że prócz samego kosztu kredytu musimy jeszcze ponieść koszty ubezpieczenia. Co zrobić jeśli minął już ponad 10 dni od podpisania umowy?

Zawsze czytamy umowy przed podpisaniem...

Niestety Polacy są dość charakterystycznym narodem. Okazuje się bowiem, że Polacy wstydzą się czytać umowy przed podpisaniem. Niestety ale jeśli podpiszemy umowę, to teoretycznie rzecz biorąc akceptujemy jej warunki. W każdym banku i sklepie pracownicy dają nam umowę do przeczytania.

ZAWSZE przed podpisaniem umowy, należy poprosić o trochę czasu ażeby móc się z nią spokojnie zapoznać. Pracownicy z pewnością to zrozumieją.

Okres odstąpienia..

Jeśli jednak z przyczyn od nas niezależnych nie będziemy mogli spokojnie zapoznać się z umową kredytową najlepiej przełożyć podpisanie umowy na innym termin. Pośpiech oraz zbytnia ufność w zapewnienia pracowników firmy może spowodować, że będziemy żałować naszej decyzji w przyszłości.

W takich wypadkach rząd wprowadził przepisy, które pozwalają na odstąpienie od umowy. Każdy klient, który podpisał umowę sprzedaży ratalnej lub kredytowej ma 10 dni na odstąpienie od niej. Jest to czas, w którym można wycofać się z umowy bez konsekwencji. W przypadku umów ubezpieczeniowych ten okres wynosi 30 dni. Należy jednak pamiętać, że czas jest naliczany od momentu podpisania umowy.

Tak więc, w przypadku sprzedaży na raty lub kredytu gdzie została podpisana dodatkowa umowa ubezpieczeniową, klient ma w zapasie jeszcze 20 dni żeby z takiego ubezpieczenia się wycofać. Jednak ażeby się upewnić, czy jest to w ogóle możliwe, należy wcześniej sprawdzić czy ubezpieczeni zostało spisane na osobnej umowie. Jeśli nie, to okres odstąpienia wynosi tyle co w przypadku umowy kredytowej czyli 10 dni od daty jej podpisania.

Pismo i reklamacja...

Jeśli ubezpieczenie było sporządzone w osobnym piśmie należałoby wystosować pismo do Ubezpieczyciela z prośbą o odstąpienie od umowy.

Przed wysłaniem pisma, należy jednak się upewnić czy w umowę nie jest przewidziana jakaś procedura. Często wymagane są też specjalne druki, które stosuje się do tej procedury. Pismo takie wysyłamy do biura firmy, zaś sobie zostawiamy kopię i potwierdzenie odbioru. Bardzo ważne jest by na piśmie umieścić datę.

Zdarza się, że firma jednak nie godzi się na rezygnację z ubezpieczenia, tłumacząc się koniecznością zmiany warunków umowy ratalnej czy kredytowej. Nie należy się wówczas poddawać. Zawsze można jeszcze złożyć reklamację i swoje zastrzeżenia dotyczące działań pracowników firmy złożyć na piśmie do centrali firmy. Firma taka ma 30 dni na oficjalną odpowiedź. Jeśli w tym okresie nie otrzymamy odpowiedzi należy sprawę skierować do Komisji Nadzoru Finansowego, a konkretniej do działu Departamentu Ochrony Klienta.


A.G. jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Linki sponsorowane
stare 11-03-2010, 16:38   #2
mmmaria
Jakiś czas temu kupiłam na raty mikrofalówkę w supermarkecie. Wszystko pięknie i cacy ale po niecałym miesiącu mikrofalówka się zepsuła- po prostu było spięcie. Chciałam ja zwrócić bo uważam, że skoro kupuje nową i nie z moich przyczyn się zepsuła to po prostu model był jakiś feralny. Niestety sklep mi nie przyjął i wysłał ją na reklamacje. Czekałam na nią ponad miesiąc. Cały czas raty należycie spłacałam. Po ponad miesiącu odebrałam mikrofalówkę, która kopała prądem jak się jak włączało. Az strach było jej dotknąć. Bałam się bezpieczeństwo swoje i dzieci, wiec ponownie ja zaniosłam i zwróciłam się o wymianę. Sklep powiedział, że takiego modelu nie mają już na stanie a nawet gdyby to na wymianę mogę liczyć dopiero po 3 reklamacji. Paranoja. Kupiłam mikrofalówkę, raty spłacam a ciągle jest w naprawie. Umowy rozwiązać nie mogę... muszę tylko czekać.
mmmaria jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 06-22-2012, 13:14   #3
Wera_nika
Ale to nie była wina kredytu samego w sobie, tylko sprzętu (wadliwego zresztą). W takich przypadkach nic się nie zrobi. No chyba, że w ciągu kilku dni sprawa by się wyjaśniła, czy też sprzęt byłby zepsuty od razu. A tak to po kilku dniach nie ma już możliwości, żeby zrezygnować z zawartej umowy. Niestety. Swoją drogą każde zobowiązanie, nawet zakupy na raty warto dwa razy przemyśleć. Wydaje mi się, że niewiele jest osób, które odstępują od takich umów (bo zazwyczaj decyzja jest przecież przemyślana). Ale może jestem w błędzie.
Wera_nika jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 07-22-2012, 22:47   #4
Karinka
Nie jest łatwo zrezygnować z czegoś co zakupiliśmy na raty. Na pewno nie będzie to opłacalna dla nas operacja i lepiej sto razy przemyśleć zakup czegokolwiek zanim zdecydujemy się na podpisanie umowy ratalnej z bankiem lub inną instytucją kredytującą zakupiony towar.
Karinka jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 07-23-2012, 10:09   #5
Mareczek33
Kiedyś pracowałem w sklepie ze sprzętem i miałem podobną sytuację... tyle że mniej odpowiedzialnego klienta, który stwierdził, że skoro nie ma sprzętu, bo jest w serwisie, to nie będzie go spłacał. I tak niestety zrobił - pomimo tłumaczenia, że jedno z drugim nie ma nic wspólnego. No i się doczekał... bo już później żadna agencja ratalna nie chciała mu dać kredytu przy kolejnych zakupach.
Mareczek33 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 08-06-2012, 14:54   #6
wroclove
Takie rozwiązanie finansowe to alternatywa wobec tradycyjnych płatności gotówką lub kartą kredytową w sklepach. Kredyt ratalny Banku Credit Agricole obowiązuje w wielu sklepach na terenie całego kraju. Wystarczy sprawdzić, czy danym sklepie pojawiło się logo banku. Minimalna kwota kredytu wynosi 100 złotych. Natomiast maksymalnie można pożyczyć 30 tysięcy złotych. Każdy z klientów może rozłożyć spłatę zobowiązania od 2 do 36 miesięcy. Maksymalne oprocentowanie kredytu może wynieść 23 proc.
wroclove jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 05-28-2014, 10:02   #7
Zly_klient
Czy w tym temacie coś się zmieniło przez czas jaki upłynął? Czy teraz w 2014 roku działa to tak samo ? mam jedną małą zagwozdkę i szukam jak najlepiej rozwiązać problem. Myślałem jeszcze o wizycie w Państwowej Inspekcji Handlowej, ale wstępnie chciałbym poznać sprawę samemu.
  Odpowiedź z Cytatem
stare 05-29-2014, 13:31   #8
kontrahentka
 
A zobacz co masz przede wszystkim w umowie, tam z reguły pisze, czy ma się jakiś czas na odstąpienie od umowy.
Bo tak, to raczej nic się nie zmieniło.
Jeżeli masz dość szczegolny przypadek, oczywiście zawsze lepiej udać się do Inspekcji Handlowej
kontrahentka jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
stare 12-22-2014, 14:27   #9
bigwaser
Witam,

Wczoraj zakupiłem ekspres do kawy, i do tego przedłużoną gwarancję o rok za 250 zł, pani oczywiście proponowała zostawić tą przedłużoną gwarancję bo przy niższej kwocie musiał bym wziąć "obowiązkowe" ubezpieczenie, no ale nic zostawilem to, pod koniec, pani podsuneła mi jeszcze kartkę mówiąc, że dostaję jeszcze taki prezent bonus, na serwisowanie dowolnego sprzetu rtv agd , w moim domu na naprawy do 1000 zł, poniżej zauwazylem kwotę tego ubezpieczenia 49 zł na co zwróciłem uwagę, pani odpowiedziała że to jest w cenie tamtej przedłuzonej gwarancji... podpisałem umowę ratalną. Od początku miałem też duze wątpliwości cąły czas wypytywałem o warianty aby płacić jak najmniej odsetek, powiedziała pani ze jak spłace w ciagu 4 miesiecy to zapłacę tylko 80 zł odsetek. Bo taka opcja była dla mnie dobra, a rat jest 21. Po przyjechaniu do domu i przeczytaniu umowy na spokojnie, zauwazyłem że częsc odsetkowa dla 21 rat to tylko 260 zł natomiast ponad 400 zł to jest prowizja ! która obowiązuje od dnia zawarcia umowy czyli nawet jak bym teraz spłacił wszsytko to razem z prowizją, zmniejszą sie tylko odsetki....
I druga kwestia to o czym napisałem na początku dodatkowa gwarancja i ubezpieczenie na naprawy sprzetu rtv agd które miało byc w cenie 250 zł dla ekspresu nagle sie okazalo ze jednak te 50 zł mi doliczoono i łącznie było 300zl do zapłaty, zostałem oszukany przez paniią od rat.

Jak to teraz wygląda mogę iść do sklepu i po prostu zrezygnować z rat i zapłacić gotówką, albo jeszcze raz rozłozyc na raty bez tych "gratisów"

kupione w media expert.
bigwaser jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Komentarz

Tagi
jakie marże i oprocentowanie mają banki, jakie teraz są stopy procentowe w polsce


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie
Wygląd Oceń ten temat
Oceń ten temat:


Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Komentarzy Ostatni post / autor
Zawarcie umowy z deweloperem – na co uważać ? M.W. 5 03-25-2019 17:48
Płatności bezstykowe-zapłać brelokiem za zakupy A.G. 3 05-23-2013 10:32
Zakupy pod wpływem emocji timonpl 14 03-01-2013 16:42
Ratalne zakupy okołoświąteczne droższe o 20% ! Ara 1 06-08-2012 10:36
Dokumenty wymagane do podpisania umowy z bankiem M.W. 2 05-31-2010 11:59